Kinderen

Kinderen leren zichzelf bewegen. Een pasgeboren baby zal door middel van willekeurige bewegingen zijn spieren oefenen en zich bepaalde bewegings-, en gedragspatronen eigen maken.
Voor de meeste kinderen gebeurt dit spontaan en autonoom. Tevens zal het kind proberen betekenis te geven aan de overweldigende hoeveelheid prikkels die hij binnenkrijgt. Het is de taak van de hersenen om deze prikkels te verwerken, en ze om te zetten in bruikbare informatie en het weglaten van ‘ruis’. Dit gaat niet bij ieder kind vanzelf.

Sommige kinderen zijn niet in staat deze processen helemaal zelf te doorlopen door neurologische, psychologische, of lichamelijke oorzaken. Dit heeft als gevolg dat ze belangrijke ontwikkelings mijlpalen, zoals rollen, kruipen, zitten en lopen niet halen. Of in mildere gevallen kan het zijn dat een kind op bepaalde gebieden niet mee kan komen. Door verschillende oorzaken is hun proces van leren en ontwikkeling ontspoord. De Anat Baniel Methode zet de ontwikkeling van het kind weer op de rails.

We werken met kinderen met o.a.

  • Ongediagnostiseerde ontwikkelingsachterstand
  • Cerebrale Parese
  • Hersenbeschadiging
  • Genetische afwijking
  • Autisme
  • ADD/ADHD
  • Brachial Plexus